2. september 2010

Hvor er veska mi?

Jeg er ikke så flink til å gå med vesker. Det burde jeg bare se å bli med en gang. For resultatet når man ikke har veske med seg, er ofte at man da glemmer lommebok, nøkkler og andre viktige saker overallt. Min farmor Wilhelmine gikk ikke et sted uten veske, hun hadde mange ulike vesker og byttet til ulike plagg etc. Jeg har noen veldig gamle fine selskapsvesker som hun bare brukte når hun skulle i bryllup etc, de henger til pynt på veggen hjemme. Tenke seg til hvordan utviklingen har blitt...lurer på om Wilhelmine ville ha gått med noen av mine vesker.

Vesker kjøpt på marked i London £10

Vesker fra Bianco, Noa Noa og Thailand

Under ser du de fine veskene til Wilhelmine. Når hun skulle i selskap hadde hun et lite speil, en rød leppestift og et lommetørkle. Noen ganger hadde hun pudder også, men da var det galla aften. Sko i samme stil måtte følge med, men hun hadde ofte med en liten skopose som hun hadde med et par ekstra sko dersom det var dans.










3 kommentarer:

gult hus i svingen sa...

Du store all verden så flotte vesker og sko du har etter Wilhelmine. Jeg synes det er så viktig å ta vare på slikt og ikke minst de historiene som hører til.
Selv er jeg et sko-, veske- og skjerfmenneske. Kjøper ofte prøvepar med sko, de er billige. Vesker til halv pris og skjerf som ligger i kurv til en billig penge. Kjempeartig........

Skjerstad sa...

Det blir aldri nok skjerf og sko :)For en fin samling du har ;) Artig å ha ting som man har arvet , spesielt etter noen man har kjær :)

Ha en fin kveld :)

emblas-kanel sa...

Fin historie og nydelige bilder. Synes jeg ser for meg de nydelige skoene på dansegulvet :-))