4. september 2010

Til India...nesten

Jeg drømmer om å reise til India, imens må jeg nøye meg med å lese i indiske kokebøker og lage indiske curryretter. I løpet av helgen ble krydderskuffen på nytt lagret med indiske krydderier og det skal definitivt utover høsten bli et blogginnlegg om indisk mat. I London, som noen sikkert har fått med seg at er min oase...så er det en bydel som heter Southall. Det er som lille India, det eneste som mangler er elefanter i gatene. De fleste som bor der kommer fra Punjabområdet. I Punjab har de det beste kjøkkenet syntes jeg...kylling i kormasaus, saag...palak paneer, aloo gobi, tikka tikka.



Krydderet på plass i den fine indiske krydderboksen jeg kjøpte i Southall for noen år tilbake, £ 10.




Dagens krydderinnkjøp.

 

6 kommentarer:

Skjerstad sa...

OLALA ! Du har virkelig sansen for mat ;) Dette ser virkelig lovende ut :) Jeg og mannen min er begge kokker og vi går og ser på krydder i butikker som om det skulle være snop ;) HERLIG ;)Hadde vært en drøm å dra til India ja :) Gleder meg til å se hva du skal lage :)

Ha en fin Søndag :)

Fru Fjeldhammer sa...

Se her ja, nam nam krydder... ser ut som om du er en dyktig kokk!

Bare herm du, det er kult! Puta er fra kremmerhuset.

Ha en fin dag...
klem

Ingvild sa...

Åhh herlige krydder, har du en god oppskrift på en curry miks? Jeg tar gjerne imot :)

Klem Ingvild

Åshild - prydeligbloggen sa...

Takk for hyggelig kommentar hos meg!! Og gleder meg til blogginnlegg om indisk mat, nam...

Kaspara sa...

Heisan Wilhelmine
Så mange varierte og frodige innlegg du har lagt ut siden sist!!!
Nå var det en stund siden jeg hadde besøkt bloggverden siden vi har vært i Danmark i helgen.
India ja, det er et land jeg alltid har drømt om å oppleve og så mange spennende krydderier du har liggende der fristende på benken.
Kjenner igjen det med radarbrillene. Jeg er heller ikke så lenge inne i en bruktbutikk alltid. Vakre gamle grytekluter du har funnet. Har en samling jeg også. De er ofte i bruk også.
Jeg går inn og leger deg på linklisten min nå jeg.
Ha en superduper dag!
Klem fra Kaspara

Unknown sa...

Takk for koselige kommentarer alle sammen!