20. september 2010

Mat på film


Wilhelmine og brannmann Sam er tilbake fra tur, et eget innlegg fra turen kommer så fort jeg har fått lastet opp bildene...rart hvor sliten man blir av å ha frihelg og være på tur...da er det deilig å legge seg ned i soffaen og se på Mat på dvd.
Det å se på matlagingsprogram på tv er en hit her i Wilhelminehuset.
Liten som stor setter seg godt til rette når det er matprogram på tv.
Og det har utviklet seg mye siden Ingerid Espelid sin tid, selv om hun også var super!
Det burde faktisk NRK ta litt på alvor, og sende noen av hennes matprogram i reprise.
Hurra for norsk mat!

Her er noen av de dvd som jeg koser meg med...det er jo bare det at man blir så sulten...
Leila, en svensk kokk, med de beste bøker har også laget en FLOTT dvd.

Inspirasjon.


5 kommentarer:

emblas-kanel sa...

Endelig - der var Wilhelminemor tilbake igjen! Ja, det er utrolig så sulten man blir når man ser matprogram.
Ha en fin kveld. Tenk, nå har vi blogget snart en måned. Artig har det vært, er blitt helt hekta!!
Klem fra Embla

gult hus i svingen sa...

har aldri hørt om matprogrammer på DVD, men se det må utforskes.... Vi liker godt å se matprogrammer på tv, men som du sier, man blir så sulten. Det er da man helst skal ha en bolle med gulrotbiter for hånden;)

Fin matuke fra Trine, som har spist saltkjøtt, kokmorr, ertesuppe og kålrotstappe til middag.

Skjerstad sa...

Nigella er bare så herlig , liker den enkle og effektive måten hun lager mat på :) Ramsy kokken fra helvete , ja...hadde ikke likt å jobbe med ham , men det er super underholdning ;)HE HE :) Tid for mat , de programmene likte jeg veldig godt :) Leila Bakar har jeg ikke hørt om , det må jeg bare sjekke ut altså ;) Så artig at sjalet mitt har vært på tur :) Jeg har kommet ganske langt på broderiet også ;) Spennende :)
Har sikkert vært en koselig tur :)

Masse klemmer fra meg :)

Unknown sa...

Tihi, lite mattv her i heimen egentlig. Dvs mattv, men lite fancy matlaging :o)

Glede meg te å sjå bilder fra turen! God veka videre :o)

Pafrika Og Belkini sa...

Hallaien!
Tusen takk for bloggeskryt og linking! Så grei du er! Skrev en laaang kommentar til deg i sted, men fikk bare error 303 eller noe, hver gang jeg prøvde å poste den. Men eg gir meg ikkje så lett, som du ser!

Håper det ble en fin helgetur. Det er iallefall et godt tegn når man trenger å hvile seg litt etterpå! Jeg har vært på hyttetur i helgen, og måtte ha meg en to-timers på sofaen før idag. Friluftsliv (og rødvin) krever sin kvinne!

Fin mandagskveld til deg :)