15. september 2010

HUSFLID og lykke for 300 kroner!

Lykke for 300 kroner.
Etter i lang tid å ha lest om Husflid butikken i København  hos andre bloggere, var det endelig min tur til å komme dit når jeg for en stund siden var på et superkort besøk i byen, det regnet hele tiden og shoppinglysten hos reisefølget var ikke helt på topp.
Jeg tok buss 3A som går tver igjennom hele byen, Vesterbro, Nørrebro og Østerbro. Den stopper omtrent rett utenfor Blegedamsvæj 124 som Husflid ligger i.

Jeg elsker farger og kreativitet.
Selv om jeg ikke produserer så mye selv, så er fargene og butikken en inspirasjon for øyet.
Butikken er en oase, og jeg forstår godt at alle retroelskere syntes dette er himmelen.
Jeg er jo ikke så flink til å sy, men har så lyst til å lære meg.
Det ble kun en liten fangst...men det er utrolig hvor mye lykke noen ark med Rie Elise Larsen papir, en liten bunke med stoffbiter, en pose med perler og en ny heklenål kan gjøre.
Summen av denne lykke ble hele 300 kroner.
Av stoffet skal jeg forsøke meg på å sy noen fine hjerter som skal henge på juletreet.
Det er godt å være tidlig ute!!



159 kroner for denne bunken.

Lykke.

Damene som jobbet i butikken var så koselige. De hadde merket seg at det var mange norsker som fant veien til butikken den siste tiden. Dette syntes de var utrolig morsomt. De lurte på om det var Retrofeber i Norge;-))

5 kommentarer:

Nina sa...

Oh Lord! Har du vært der???? Så artig. Jeg vil også!!! Skjønt - jeg har vært ute og gått skogstur med en kollega av mannen min i kveld - i ærend at hun hadde funnet et dynetrekk i retrostil. Det var bare så kanllfint!!! Skal blogge om det. Og hun hadde mer på hytta. Glad glad glad!

Skjerstad sa...

For en fangst :) Elsker dem , jeg kan heller ikke å sy , men jeg har fått lånt meg ei symaskin av pappa . Så nå må jeg sette i gang :)

Ha en fin fin dag i morgen :)

Pafrika Og Belkini sa...

Kjempefine stoffer! Ja, jeg øver på å glede meg over andres retrostoffanskaffelser, for skulle jeg gledet meg over mine egne, hadde det blitt GLEDESLØST rundt her, skal jeg si! (Med unntak av overraskelse i posten fra greieste Kreativ♥Impulsiv - stikk innom henne og bli glad!)

Jeg hadde nok forresten blitt stamgjest på kokebokkafeen din.

Ha en fin kveld!

gult hus i svingen sa...

for noen stoffer. Må komme meg dit. Bare må ha ei langhelg i København ila høsten, da tenker jeg vi må legge turen rundt på forskjellige steder/butikker.
Kokebokkafe høres flott ut.Jeg drømmer om å starte opp en liten kafe med stooor bruktbutikk.
Skal virkelig teste forslaget ditt til tilberedelse av scampi neste gang. Takk for det.

Fin torsdag ønskes deg fra Trine

Siri @ Strikk og tøys sa...

Så nyyydelige stoffer!