23. oktober 2012

Batikk



Batikk er inn, det vekker minner fra håndarbeidstimene på skolen. Vi lagde fine t-shirts med batikk mønster. Det var batikk med knyte teknikk og batikk med voksing, vi dyppet i store baljer med lilla og grønn farge, vasket produksjonen og var spente når tauet skulle bort...man kan trygt si det var mønster i alle mulige varianter...hi,hi... . Når Wilhelmine var på besøk hos den mellomste Wilhelminedatter for en stund tilbake, var vi jo på loppis i hovedstaden. Wilhelmine fant 3 meter av dette stoffet, etter litt pruting så ble det med hjem til stoffhyllen, de vet liksom å ta seg betalt på loppis i hovedstaden asså. Fargen er rust-burgunder rød og stoffet er i god kvalitet. Jeg bytter gjerne en meter av dette om noen har lyst på litt batikk stoff, kontakt meg på bloggen. Ha en god høstkveld videre, her er det høy kakao-faktor. 


2 kommentarer:

Unknown sa...

Batikk ja... Lagte det på nåken gensere og sånt huske eg :o)

Eg e ikkje klar for å ta det i bruk igjen da kjenne eg, tihi :o)

Håpe du har gode dager snuppa.
KLEM

Stilleben sa...

Hei W! Tre meter batikk, du verden! Ja, jeg har hørt at loppis i tirgerstaden er dyre for tiden. Batikk er fint, men jeg får det ikke å passe inn i mitt raritetskabinett, muligens fordi jeg ikke er kreativ nok. Vel, vel, kan jo ikke være god nok i alt her i livet, he he. Jeg får derfor nøye meg med tante Gerdstoff og andre stoffer jeg har kjøpt av deg. Du kan tro jeg er glad i vatt-skatten jeg har kjøpt hos deg. Nå må jeg hive meg rundt. Er på jobben skjønner du, men trengte noen minutters pause før jeg fordyper meg i 1700-tallet igjen. Klem fra M