9. oktober 2012

Knappedilla


Wilhelmine elsker knapper, det er bare så synd at de er så dyre. Drømmen må være å komme over et parti som skal selges ut. Jeg har funnet disse knappene i en gammel butikk på Greåker, en liten plass i Wilhelminebyen som tidligere var et lite bydel samfunn, i dag ligner det mest på en spøkelsesbydel, så trist å se når slike samfunn bare legges ned. Men en gammel dame har bestemt seg for å holde liv i butikken sin. Det er som å komme tilbake til 70 tallet når du går inn i butikken hennes. Hun har MASSE tøy fra 70-tallet og knapper til den store gullmedalje. Er du hekta på 70 talls klær burde du ta veien til denne butikken. Midt i Greåker sentrum, en butikk med røde og hvite persienner i vinduet, butikken ser stengt ut, men den er åpen hver torsdag og fredag. Hadde jeg vært litt smalere skulle jeg ha kjøpt de fine 70 tall klærne i lange baner...hm...lurer på om folk var mindre og slankere før jeg...hi,hi...


Små søte sukkertøy...



8 kommentarer:

Brit Strikkenerd sa...

Wow en gjennlevende 70 talls butikk høres fantastisk ut. Og de knappene var SØTE, skikkelige knappeskatter:)

Barbros lille atelier sa...

Så flott at det ennå er noen som holder liv i gamle butikker. Skulle gjerne avlagt den butikken et besøk:-)

Nydelige knapper du har fått tak i! Knapper får man aldri nok av:-)

Klem

Gunnhild sa...

ser ut som godterier!
jeg har vært så heldig å arve flere knappeesker etter snille gamle damer..de er rett som det er fremme, bare for å beundres og lekes med. ungene elsker også å leke med knappene, akkurat som jeg gjorde da jeg var liten.

Anonym sa...

Tja, selv jeg fikk brått løst til å begynne å samle knapper, når jeg ser disse herlighetene:DDDD 70 `s???? Hmmm, mener å huske en tid med unisex klær, hvor det kunne være svært vanskelig å se forskjell på gutter og jenter, hehehe Og hvor de voksne damene gikk i kjoler og skjørt. Men joda, jeg var da mye mindre den gangen hahaha, da jeg var i tenårene....... klem Grethe

till-vidas-ara sa...

ååh alldeles ljuvliga knappar. älskar också...och jag är aldleles säker på att människor var mindre förr, smalare..(ler)

kramar Lycke

bevaremegvel sa...

Det er så mange knapper som er så fine, nesten som smykker.
Fint å bare ha de liggende fremme i en skål som du har :)
Takk for tipset om butikken i Greåker, jeg bor ikke så langt unna, så dit må jeg ta meg en tur.
Alltid morsomt med 70-tallet :)

Klem Tessa

Loppedilla sa...

Dyrt ja! Har mistet en knapp i vinterkåpa mi og det endte med 8 nye knapper til den nette sum av 150 kr! Fin blir den nok , kåpa mi med kobberknapper :) må bare få tid å sy de på :))

Loppedilla sa...

Hørtes ut som en kul butikk forresten!