5. oktober 2012

Retrostoff undring og Finn.no

Det er en ting jeg lurer på, hvordan starte det hele med retrostoffer og samle-sy dille? Selv var jeg solgt når jeg fant den fine bloggen Huset ved Bekken og Kasparas regnbue for første gang, tenk at det fantes slike farger og skaperglede husker jeg var mine første tanker. Også sydde de også fantastiske ting som jeg elsket fra første stund. Siden da har jeg som så mange, mange andre også fått min egen samling med retrostoff, som vokser og vokser for hver loppesesong, men det er definitivt ikke lett å finne på loppis lenger, for vi er mange i samme båt som elsker disse fargeglade tekstilene. Googler du retrostoff i dag, kommer det opp massevis, stoffer til salg og stoffer som blir brukt til de fineste søm kreasjoner. Men tilbake til dette med hvordan det egentlig startet? Er det noen der ute i bloggverden som kjenner til det...hvem var det som skapet denne trenden og ga oss nordboere mulighet til fargeglede og kreativitet med "gamle filler" som brannmannen her i huset sier...hi,hi...jeg har i allefall dilla på "filler"! 
Jeg legger  ut denne kofferten med MASSE retrostoff til lappesøm på Finn.no i løpet av dagen. Følg med om du ønsker å kjøpe den. Masse fine retrostoffer til lappesøm og små prosjekter.
Min mail er: ni-ma-as@online.no








5 kommentarer:

Petra / Popetotrora sa...

Jag har funderat på samma som du, men har faktiskt ingen aning var retrotygstrenden kan ha kommit från.

Vilken f a n t a s t i s k väska med tyger. Man blir verkligen sugen på den, men jag har absolut köpstopp på tyger just nu.

AvMeg sa...

Jeg har tenkt på det samme. Leste i et gammelt engelsk blad at det var oppskrifter som brukte gamle dynetrekk, så det er nok noe man har brukt i lang tid for at det var økonomisk...Så har det gått litt i glemmeboken, før noen (hvem lurer jeg også på) "husket" det og gjorde det "hipt" ...
:)

bevaremegvel sa...

Jeg vet heller ikke hvordan det startet. Masse fine stoffer du har der, jeg har pålagt meg selv innkjøpsstopp av stoffer, har altfor mye selv.

Ha en fin helg!

Klem Tessa.

Stilleben sa...

God morgen W. Så mange fine stoffer. Jeg tror at den fascinasjoene for retrostoffer blant annet kommer fra BoligLiv. Det var der jeg så kreativt bruk av slike stoffer og tapeter for første gang. Jeg syntes - og synes fremdeles - det er så flott med slike stoffer til hvite rom, gamle møbler og sorte innslag. Virkelig gamle møbler som senger og kommoder får et lekent løft når man styler med fargerike tekstiler. Nå må jeg hvie meg rundt. Dattern skal ha 11 års kalas i dag med 20 jenter om alle kommer. Puh! Hvordan skal jeg få plass til alle. Bordet er allerede dekket, det ble fargrikt og fint men trangt. Takk og pris for at det er bra vær så vi kan boltre oss i hagen. Ha en fin dag. Klem fra M

Anonym sa...

Oj-oj! Så masse fine stoffer!! Tenker du å selge alt under ett?? Med koffert og det hele?

Klem Sessa