10. oktober 2012

Vaffler med blonder og litt retrosalg

Når Wilhelminedøttrene var små så elsket de å spise vaffler. Helst skulle det være vaffler med "blonder", det tok litt tid før jeg skjønte hva det var...men de forklarte nøye for  meg at det var de små "duttene" som stikker ut av vafflene som blir stekt...dere vet det som liksom kommer på utsiden...det er vaffler med blonder. Jeg husker når mormoren min stekte vaffler så klippet hun alltid sirlig bort de "duttene" og klippet pent opp hvert hjerte, de ble dandert fint på et fat og helst en liten duk under på fatet...ååå, jeg savner den fine mormoren min masse, det var alltid så koselig å komme til henne. Nystekte vaffler og solo var fast på hvertbesøk...jeg tør ikke å tenke på hvor mange liter vaffelrøre den damen har laget...med 6 barnebarn ble det holdt liv i vaffelpressa.

Her er Fabians vaffler med "blonder"...hi,hi...selv om han så klart ikke vil kalle det blonder, han er jo fjortis må man vite;))




Jeg selger dette fine vatteppe i gult, godt å forberede seg til påsken...hi,hi...selges kr 300,- og en Cathrineholm langpanne i grønn farge, selges kr 350,-. Frakt tilkommer. Ha en fin dag videre.
Mail er : ni-ma-as@online.no


Fint gult vatteppe, 300,-kr SOLGT



Cathrineholm langpanne, 350,-kr







8 kommentarer:

Martes atelie` sa...

Jeg får den samme lengselen til min bestemor når jeg spiser hennes sirupskake. Er så heldig å ha arvet fatet hun hadde kake på....så det må frem når kaken bakes.
Ha en fin dag i det fine høstværet!
Marte

salige lavendel sa...

Da lærte jeg noe nytt i dag, at vaffelr har blonder - hihi. KOselige mormorminner du har!

bevaremegvel sa...

Kjenner meg igjen i gode mormor-minner! Savner min også!
Idag tror jeg det blir vafler til dessert, med blonder :)
Takk for koselig kommentar hos meg, tar meg en tur til Greåker i nærmeste fremtid :)

Ha en fin dag.
Klem Tessa

Brit Strikkenerd sa...

Gode bestemorminner er gode å ha med seg i livet videre. Vafler med blonder var også ord å ta med videre:)

Davids Engle sa...

God idé at kalde de små klatter ekstra dej for blonder. Så bliver de pludselig helt attraktive:-) Jeg elsker også vafler. Min mor bagte dem en del, da vi var børn. Så lækkert.
Knus fra Kate

Skjerstad sa...

Så fine ting du selger da Wilhelmine.
Vatteppet var jo nydelig!
Vet du hva vi kaller disse duttene ? Skjegg ;)
Høres bedre ut med blonder.

Ha det fint :)
Janne

Snullemor sa...

Jeg bager aldrig vafler, men heldigvis kender jeg flere der gør ; )

ReVinyl sa...

Hei Wilhelmine!

Nå har jeg akkurat vært innom Tevanga og lurt på om hun ville være med på bloggtreff på Jeløya 24. nov. Mer info inne hos JannePanne. Håper det passer. Hadde vært trivelig å møte deg :)

Siw