21. januar 2011

99 følgere, muffinsbrownies og Mummimamma

Hei og hopp, tenk at Wilhelmine har hele 99 følgere...det er jo så gøy, bare 1 igjen så har Wilhelmine 100 fans. Utrolig, jeg er så glad for at jeg startet å blogge. Masse klemmer til dere alle som kikker innom. Den mellomste Wilhelminedatter skulle bort på russetreff i dag, eller rettere sagt russebilmøte...og i beste Wilhelmine-ånd så baker den mellomste Wilhelminedatter kake som skal fortæres på møtet. Hun er som jeg har sagt før en ivrig  bakemester...men kanskje ikke like ivrig til å rydde, men det øver jeg meg jo som sagt på å tolerere...og når hun disker opp med så gode bakverk som hun gjorde i dag, så får jeg tåle at det blir litt ekstra med oppvask her og der...etter at hun har proppet vaskemaskinen full med det meste, så jobber hun hardt for å overbevise meg om at det er kjempeviktig at resten av oppvasken må stå i vann litt...sånn ca helt frem til hun bare MÅ  dra for å rekke russetreffet...de er søte også da, de små store jentene. Men tilbake til brownies muffinsen...den var god asså...seriøst god! Jeg var litt skeptisk når hun sa at hun skulle bake dem, "kan det være noe godt da...?" kremtet jeg frem...men der skulle min skepsis ta feil...muffinsbrownies var kjempegodt! Anbefales på det sterkeste, de blir litt flate, men det skal de være. Hun stekte dem i en muffinsform og fyllte litt ekstra i formene...det gjorde sitt til at de ble akkurat passe seige.



Eva Solo vannkaraffel og det fine lilla hjertet som ble kjøpt inn i København i romjulen.



Cupcakes former i flotte farger fortjener å stå fremme, sjekk den lille søte Mummi mammaen da...det er en bitte liten miniatyrsak, men den kom så fint frem på bildet syntes jeg...søteste lille Mummi damen...





Ha en fin fredagskveld videre og det skal bli så spennende å se hvem som blir Wilhelminefølger nr 100.
Oppskrift på muffinsene finner dere på denne nettsiden http://www.detsoteliv.no/



10 kommentarer:

Snuskebassa sa...

Muffinsbrownies!!! Bare ordet får meg til å danse søte tanker :-)
100? Jeg la meg til.

FruHellstrøm sa...

Gratulerer med 100 følgere nå ;)
Ja, det er morro å kose seg her inne i blogglandia, og man kommer jo innom så mange flott blogger også :) Som din :)

Høres jo kjempe godt ut med muffinsbrownies ;) hihi, må vel prøves en gang tenker jeg :)

Ha en nydelig kveld:)
Klem Tina

Kristin Kreativius sa...

Gratulerer med 100 følgere:) Herlig! Og de muffinsene så deilige ut! Godt at det er helg, for de skal prøves!

ønsker deg og dine ei god helg!

Martha sa...

Se der hadde du 100 ja..gratulerer !!
Det er jammen ikke verst.

Ha en nydelig helg:)

klem Martha.

Bente sa...

Hei Nina - gratulerer med 100 følgere! Jeg er en glad følger av din koselige blogg:) Disse muffinsene hadde smakt godt - har prøvd noe liknende etter svenske Leila sin oppskrift - veldig godt. Jeg elsker jo sjokolade:)
Din tenåringsdatter er prikk lik våre to jenter - masse sjarmerende snikk-snakkerier ut av kjedelige og nødvendige gjøremål;)

I morgen går turen til Gøteborg - da skal vi kikke litt rundt i byen og spise på fin restaurant - hyggelig avbrekk i en kald vintermåned:)

God helg til deg og dine - klem fra Bente.

En støvel og en sko sa...

Åhhhh, browniemuffins høres himmelsk ut. Det må prøves.
Gratulerer med 100 følgere!
Klem, og GOD HELG!

Solstrålå sa...

MMMMMMMMM!!!!
DE så goe ut alså!!!
Ønske deg ei fine helg!
Gratulerer med så mange følgere!
Håper en til henger seg på så har du jubileum,,,,,,100 stk1
Stoooore varme klem fra Sol

Rosa sa...

Gratulerer med 100 fantastiske følgere, Wilhelmine!!! Det er et ganske utrolig antall, men så er jo du en ganske fantastisk dame også da:-)
... som deler de herligste oppskrifter! Dette så skikkelig digg ut... mon tro om ikke de kanskje må prøves snart? :-)

Ha en flott helg og kos deg masse!

Klem, Rosa

gult hus i svingen sa...

gratulerer med 100 følgere:) Jeg øver på det samme som deg, med mer eller mindre suksess:) Alle i familien har ikke samme standard som meg når det gjelder rydding av kjøkken:) Jenta vår liker også å bake, mens gutten best liker å lage mat:) Han lager verdens beste kjøttboller:)
Fine ting du har,liker sååå godt Mummimamma, søtt bilde:)

God helg til deg fra Trine:) Klem

Duse Pasteller sa...

Gratulerer!! Kjempegøy!! Liker bloggen din!:)
God helg!!

Klem til deg***
Duse Pasteller