29. januar 2011

Mormor`s cafe i Gamlebyen

I dag var Wilhelmine på café med en god venn. Vi har en kjempefin café i Gamlebyen i Fredrikstad som er en av mine favoritter. Vi koste oss med tapas og eplepai til dessert. Dette er en meget populær café i Østfoldbyen og det er vanskelig å få bord på en lørdag formiddag, men det er verdt ventetiden om du må vente litt. Jeg kjenner at denne halsvondten svinger litt for tiden, en dag frisk, en dag litt syk og en dag veldig slapp, nå får den se og bestemme seg asså. 

I kveld har vi sett på MGP og den sangen som vant i Skien i dag var jo fin, det var nesten så Wilhelmine danset litt på stuegulvet...uten sammenligning med vinneren forøvrig. Ellers så syntes jeg at MGP var mye bedre før i gamle dager, Baccara og sånn, det var tider det...

Jeg legger ut noen bilder fra dagens café besøk, det var litt mørkt der inne men håper dere får litt av stemningen. Denne caféen er absolutt verdt et besøk. Ha en fin helg videre alle bloggvenner. 


Litt av interiøret på Mormors café


De deiligste kaker, jeg glemte å knipse av den gode tapasen vi spiste..men den er å anbefale


Gode konfekter med lakris/sitron og karamel/seasalt


Jeg tok en eplepai med mascarponekrem til dessert, sammen med en god kopp med blåbærte, slike lørdager er bare så deilig...rene terapien...


Søt tekopp, blåbærte var veldig godt...


Koselig stemning her i Gamlebyen. 



14 kommentarer:

Skjerstad sa...

Å!! Gid jeg hadde vært der sammen med deg :) Jeg ser for meg at vi er like opptatt av mat jeg og du :) De dessertene der .. MMMM :) og miljøet fantastisk !Jeg stemte på vinneren i dag og digger de afrikanske rytmer :)

Ha en super dag i morgen
Klem fra Janne :)

Mette sa...

Mmmm... dette sa deilig ut! Skal prove ut dette stedet neste gang jeg er 'hjemme'!

takk for tipset
Haper du er bedre imorgen!
klem Mette

Duse Pasteller sa...

OJJJ! Det så herlig og koselig ut!!!'
Kunne godt tenkt meg et besøk der!;)

Helgeklem til deg, kjære:)
Duse Pasteller

Unknown sa...

Så hærligt!
Ser ut som ein skikkelig kosedag :o)

Ligge ein award te deg inne hos meg, litt sånn på forskudd, for eg rekne med at eg komme te å treffa deg om 14 dager ;o)

Håpe resten av helga di blir like fin!

Kaspara sa...

Hei Wilhelmine
Det må jo være Østfolds svar på Cordelias hus det! Koselig kafe` som jeg godt skjønner at du trives på.
Her har vi også sett på delfinale i Grand Prix, og far i huset hadde den som fikk flest poeng desidert som favoritt; litt sånn kvinnelige utgaven av herlige Shawe liksom. Likte den jeg og, men likte også et par andre.
Nå sover Gutta Boys og to kompiser de har på overnatting godt i sengene sine. Hører tung pust fra en av dem her jeg sitter på arbeidsrommet tvers overfor soveromsdørene.
Ha en glad søndag, Wilhelmine!
Klem fra Kaspara

Mette Houg sa...

mumse nogle lækre kager!:0)

Bente sa...

Hei - dette var et sted helt etter min smak - skal noteres ved neste Gamlebyen-besøk:)

Ha en fin søndag - klem fra Bente.

Superkvinnen? sa...

Var også i gamlebyen i går. Det nesten det beste med å bo her i Østfold. Vi tok ikke turen innom cafe. Er litt vanskelig når man har sånne firbente venner på slep :-) Men når det blir tid for utecafe!

gult hus i svingen sa...

supertrivelig kafe med den gode stemningen:) Herlig med sånne lørdagslunsjer:) Tapas, ja takk:)))
Skal kjøpe Nigella Exspress på anbefaling fra deg:)
Håper formen blir stabilt bra nå da, god bedring:)

Klem fra Trine:)

Henning sa...

Har nesten vært en liten stamkafé for oss som bor et steinkast unna. Flott sted, om en litt crowded på søndager..

emblas-kanel sa...

Elsker sånne kaféer. Det så riktig trivelig ut der, og når maten i tillegg er fortreffelig kan det ikke bli bedre. Har faktisk aldri vært i østfold, men har hørt mye pent om Fredrikstad.
Klem fra eva :-)

Tevanga sa...

Jeg kan bare bifalle. Å, alle de gangene jeg har kost meg der!

Namaste har tipset meg om at et Østfold-bloggetreff er i gjære. Jeg kommer gjerne, hvis ikke det kræsjer med en halvveis planlagt barnebursdag. Her i huset er vi akkurat ferdig med å feire Tevangamannens 30-årsdag, som strengt tatt er i morgen, så da blir det nok litt feiring da også.

Ønsker deg en frisk og rask ny uke :-) Klem

hobbyvimsa sa...

Å her var det lunt og koslig::Her sitter jeg gravid å ser de kakene,skulle ønske jeg kunne hente ut noen av de fra bildene her:)Nam (vann i munnen her ja)

Ha en fin uke!!!

Klem Linda som snart kommer tilbake hit!!

klem Linda:)

Huldra sa...

Stilig sted! Dette må besøkes en gang vi er innom Fredrikstad. Takker så mye for tipset! =D