24. januar 2011

Velkommen inn på en tekopp, min strikkede tevarmer.

Nå er det lille strikkeprosjektet mitt ferdig, jeg er bare så stolt av det asså, syntes denne tevarmeren ble så søt. I det siste nye INTERIØR bladet var det nemlig bilde av en slik liten strikket tevarmer med dusk og jeg bare elsket den fra første stund. Jeg fant frem pinner og garn, brukte en lueoppskrift til barn og kreerte min egen lille teapot coat. Jeg skal helt klart lage en til, til den andre litt store tekannen jeg har, for dette var morsomt. Trur den får bli i en dus rosafarge. Jeg strikket luen som vanlig, laget en dusk og sydde med sikk sakk til hull i hver ende, så heklet jeg en liten tungebord rundt hver åpning. ÅÅÅ, jeg kan liksom ikke se meg mett på denne...hadde jo passet så bra i den fine Londonleiligheten min...som jeg skal få når jeg vinner i Lotto...i dag skal jeg rett og slett starte å tippe på Lotto....Ha en strålende dag alle sammen, jeg byr på te;)


Litt stolt av dette prosjektet...så jeg legger ut noen skrytebilder.



Blir fint med en i dusrosa til den litt store tepotten trur jeg...godt å ha noen prosjekter, kanskje en fin gave til noen også?


Brannmannen klarer ikke helt å se at han kommer til å ta frem den når han skal ha te...han er nok ikke like ivrig på slike nusselige ting som Wilhelmine...det er jo kanskje egentlig like greit...hi,hi


Teapot love!


13 kommentarer:

Stine sa...

Det så ut som om tekanna hadde fått seg en søt liten lue med dusk.. nusselig :)

PS: Dusrosa er alltid nydelig ;)

Bente sa...

Hei - skjønner godt at du både er fornøyd og stolt - så søt te-varmer:) Blir sikkert kjempefint med en i rosa til den store tekannen også. Og - jeg må virkelig ta meg sammen for å få fullført noen av mine halvferdige håndarbeidsprosjekt - blir jo så inspirert her i Bloggland - men så er det som om den store sperren tar overhånd - det må det jammen bli slutt på:)

Ha en fin kveld - klem!

Minimenina sa...

Så söt den ble :) Takk for hyggelig kommentar inne hos meg! Legger meg til som fölger hos deg også, for her var det mye spennende.

God mandagskveld!

Kristin Kreativius sa...

Å, den var jo bare helt nudelig:) Kjempekul! Og ja, det er vel bare å begynne å samle ting til London-leiligheten. Begynne i det små liss'm:)

god kveld!

Barbros lille atelier sa...

Kjempesøt! Og så forseggjort med flettestrikk og greier!

Ha en fortsatt fin kveld!

Klem

gult hus i svingen sa...

herlig tepottevarmer, Wilhelmine:) Dettes ser vanskelig ut da:) Holder meg til symaskina jeg:) kanskje jeg kan sy en tevarmer?:)

Klem fra Trine:)

Tøvsjur sa...

Hei på dæi!
SÅ trulig søtt da! Kan tru det e koselig å ha denna på bordet når du skal drikke te:)
Ha en fin kveld
klæm fra mæi

Skjerstad sa...

Nei men så nusselig :) Artig den var , du er jammen kreativ Wilhelmine !
Leilighet i London høres ikke dumt ut du ;)
Klem fra Janne

Mette sa...

Hva du kan! Kjempeflink!

Ja, du ma jo tippe for a kunne vinne...

klem mette

Kaspara sa...

Heisan Wilhelmine
Først trodde jeg du hadde satt en lekker topplue på bordet,hi,hi! Men så var det jo en finfin tevarmer nydelig strikket i delikat farge.
Jeg leverer alle hjertene på Posten nå i formiddag, så da har du de kanskje alt i morgen.
Ha en solfylt dag!
Klem fra Kaspara

emblas-kanel sa...

Den ble jo skikkelig artig! Ha en fin uke.
Klem fra Eva

Allis i Eventyrland sa...

Sååå fin den ble! :) Godt jobba!

Anette Willemine sa...

Så morsom idé! Den var kjempefin!

Ha en fin torsdag!

Klem,
AW