12. januar 2011

Tulipan medisin

Det er bare slik at Wilhelmine må erkjenne at hun ikke liker januar, så nå er det sagt en gang for alle.
Det er liksom som et sjokk når julen er borte, selv om det også er et sjokk når juletiden nærmer seg.
Jeg har nå bestemt meg for å fullføre noen av mine prosjekter, eller rettere sagt jeg har bestemt meg for at jeg skal skrive en liste til brannmannen så han kan hjelpe meg med mine prosjekter. Det står noen møbler kjøpt på loppis nede i kjelleren som bare venter på  få ny "drakt", et skrivebord i teak som skal males, en stol som skal trekkes om og males, boklister fra IKEA som skal henges opp litt her og der, et lite skap til å ha på benken som skal males og et titall gamle små fammiliebilder med gamle rammer som skal henges opp på en egen "slektstre vegg". Også skal jeg strikke en tevarmer med flettemønster, også mååååå jeg lese pensum, også skal vi lage en kontor og syplass, bare lottogevinsten kunne komme snart...hvorfor tar det så lang tid a?
Også har vi bestemt oss for, eller rettere jeg har bestemt meg for at vi skal lage en ny rett hver helg...hvordan i svarte kan jeg si at jeg kjeder meg? For å få opp energien litt kjøpte jeg meg noen fine tulipaner i dag, i fargene rosa, lilla og rødt, det hjalp litt da.  Med et par interiørblader og en Nidar marsipan pølse til halv pris var kvelden komplett. Se altid lyst på livet...noen flere som kjenner seg igjen med juleabstinenser?




Skal vi se...er det penest med den lilla lysestaken, tja...eller, nei, jeg tar Kähler staken jeg...eller nei forresten...slik kan jeg holde på i en evighet, men det kreves at det er brannmannfri sone...dere skjønner det? Styling er ikke noe man bare gjør unna i en fei...nå er det snart lønningsdag og da er det bare rett til et bestemt sted som dere vet...Chanel...eller, skal jeg, nei...kanskje jeg skal kjøpe en fin pute i stedet...Lypsyl er bra det også, blir sikkert pute...eller...hm...følg med da, så får dere se...ha en fin kveld alle kjære søte bloggvenner, tulipanmedisin er å anbefale!

11 kommentarer:

Hildemor sa...

Jeg sitter her og ler med meg selv:-), utrolig bra innlegg:-).
Det er godt dere har mange ting å henge fingrene i utover våren:-).
Den lilla lysestaken var kjempefin:-).
Ha en fin kveld.
Hilde

Tevanga sa...

Den lilla lysestaken gjorde seg veeeldig sammen med tulipanene! Jeg får ikke gjort noe "hurraviharfåttlønnshoppping" før på fredag tidligst, men jeg gleeeder meg! Her står ny bukse øverst på lista, dessverre nye jobbsko også... kjedelig men nødvendig.

Godt å høre at andre har samme forhold til januar som jeg. Prøver å tenke ny start og blanke ark og lysere dager og sånn, men alt det som man hadde blitt så deilig vant til savnes like mye, uansett hvordan jeg vrir og vender på det. Alle rundt meg snakker bare om sommer nå. Men hva med påska? Tar den først jeg :-)

God onsdagskveld!

Skjerstad sa...

Hi hi ;) Ja det er mange prosjekter som ligger og lurer her også ;) Friske blomster er en vinner hvis man skal piffe på humøret ja !
Syns du hadde en fin krok der jeg :)
Klem fra Janne

Tøvsjur sa...

Hei på dæi!
Hehe kjenne mæi så igjen på det du skriv! Her e det maaaasse som skal og bør gjøres, men akkurat no føle æi ikke for å gjøre nåkka av de tingan, Litt sliten i dag.
Glede mæi til å se alle prosjektan dine etter kvært:) Heldige dæi som har en brannmann å sette i arbeid da:) Æi har heldigvis en tøvsjur-mann som skal fikse en del på huset her også:)

No vet æi ka æi skal gå å gjøre rett etter jobb i mårra. Æi tar turen innom plantasje for å kjøpe tulipaner:) treng det her i huset no kjenne æi:)
Ha en strålanes kveld
klæm

Duse Pasteller sa...

Hehe, kjenner meg også veldig godt igjen!! Spesielt i den ubestemtheten over hva man skal gjøre, hva som skal gjøres først, hva man skal ha der, hvordan det skal se ut - nei, det ble bedre sånn osv... Er det rart dagene løper avgårde!!?
Kjekt å høre at det er flere som er som meg!;)

Klemmer
Duse Pasteller

Bente sa...

He-he - morsomt innlegg - og som jeg kjenner meg igjen - jeg har også et utall av lister liggende med massevis av planer - store og små. Men - har hvertfall fått med meg mannen på endelig å pusse opp vindfanget - det tar ikke mer enn et kvarters tid - men det er likevel umulig å få begynt. Men - nå SKAL det bare skje!
tulipaner er min favorittblomst - jeg syns nesten at de er finest før de springer ut:) Nydelige farger på dine - og fin styling;)

God natt - klem fra Bente.

Kristin Kreativius sa...

:) Jeg har en stor bukett tulipaner på ønskelista mi! Skaø tro om husbond tar hintet... Disse knasende blomstene lyser opp en kald og lang januardag!!! God medisin ja:)

ha en fin dag:)

gult hus i svingen sa...

har aldri kjøpt lilla tulipaner jeg, men jammen er det fint, ser jeg:) Nydelig med den lilla lysestaken:) Skimter vi Chesterfield på det siste bildet:) Vi har forresten make nattbord, likedane knotter også!!!!!
Jeg skal kjøpe meg Ranunkler til helga, de har store buketter hos <Mester Grønn:)
Blomster løfter en hver dag til nye høyder:)

Klemmer fra Trine på en torsdag:)

Petra / Popetotrora sa...

Såna där härliga, färgglada, våriga tulpaner gör ju susen för orken och energin! Det är omöjligt att inte bli på gott humör när man tittar på dom1 :-)

Mims sa...

Phu! Nok å henge fingrene i skjønner jeg ;)

Så nyydelige tulipaner, får vårfølelse med en gang. Takk for at du minnet meg på at det ER ting å være glad for også i januar - halv pris på julegodis :)

Ha en nydelig dag, nydelige du :)

klem.

giraffmamma sa...

Oj her har jeg hatt en liten pause fra bloggverdenen og jammen skjer det mye. Jeg prøver å få min brannmann til å ta en bitteliten tur ut på ikea for jeg synes det er så tungt å løfte hyller inn i bilen alene....Håper på at lykken står meg bi i morgen ;)