2. januar 2011

House Doctor og Tolix

Når julen er over så blir det litt "tomt" i Wilhelminehuset. Borte er allt lys og fine julefarger.
Wilhelmine er egentlig snar med å få ut juletre og pynt etter 1. nyttårsdag, da vaskes og ryddes julen bort. Men tomt blir det i allefall, hvert år sier jeg at jeg skal pynte opp litt før lille julaften for å få julen til å vare litt lenger. Men hvert år ender det opp med den samme gamle tradisjonen, all pynt kommer på plass bitte lille og lille julaften. Når 1. nyttårsdag kommer så er det liksom nok, juletre kan ikke komme fort nok ut av døren. Da er det viktig å finne noe som kan hoppe inn og overta plassen til alle lyslykter og fine julehjerter i rødt. Denne fine uglen og kjøkkenhåndkle fikk jeg av en god vennine til jul. Det er fra House Doctor.
House Doctor har så mye fint med flotte farger, det passet så godt til Tolix krakken min også.
Så nå har det blitt litt friske farger på kjøkkenet.
Med en bukett friske tulipaner skal vi nok se det blir litt hygge i Wilhelminestuen igjen. 


Krakken over alle krakker, Tolix.









10 kommentarer:

Eple sa...

Fiiine krakken og flotte uglen! Klart de kan erstatte julen ;-)

Jeg har ennå ikke kvittet meg med all pynten, men er begynt å skule på treet... Tror dets pyntede dager snart er talte, ja!!

Unknown sa...

Tvile ikkje et sekund på at det ska bli hygge i Wilhelmineheimen igjen nei :o)

Ser ut så dåkke hadde så fiiiin Købentur og!
Flotte innlegg :o)

Kjenne at eg glede meg te å følga deg videre i det nye året ja.
Det e så god og ærlig stemning her inne hos deg syns eg.

Nyttårsklem!

Ellen sa...

Godt nytt år!
Er det ikke deilig å hive ut jula!Jeg elsker å pynte til jul, men jeg eeeelsker å rydde den vekk igjen:)
Og du, neste gang du skal til Køben så skal jeg sette på alarm på mobilen....Nå skal jeg kose meg med Køben-innleggene dine:)
Nyttårsklem herfra!

gult hus i svingen sa...

akkurat det samme hos oss, jula står i ca 1 uke:)Deilig er det å rydde den bort:)
Tolix- krakken er bare nydelig og den ugla skal jeg være på utkikk etter:) Minner meg om pyntetingene mamma hadde på 60- tallet, ønsker meg den kjenner jeg:)
Tenker det ble trivelig hos dere uten julepynt også:)

Klem fra Trine:)

moa sa...

Godt nytt år til deg!
..og tolixen din har den fiiiiineste farge - love it!
ha en fin dag -
moaklem

PillePalle sa...

Gratulerer med krakken over alle krakker :)
Helt enig! Selv har jeg dessverre ikke funnet en sånn Tolix, men jeg leter etter. Uglen er kjempesøt, jeg har også fått kjøpt den for en liten stund siden.
Tusen takk for koselige bilder fra Køben. De var helt inspirerende. Klem, PiPa

Furuheim sa...

Kjempefin den tolixkrakken. ønsker meg den i akkurat den fargen-er så fin altså. Digger uglen også.har den selv i hvit:)Ha en fin dag:)Klem

Bente sa...

Hei - superfin Tolixkrakk - og flotte gaver du også fikk. Den uglen er kjempestilig:)
Her kniver vi litt om når jula skal ut - jeg pakker bort litt gradvis, men 18-åringen er fast bestemt på at jula varer til 6. januar (egentlig ville hun nok at den hadde vart til påske!).
Jeg syns det er deilig med en litt luftigere følelse etter at julen er pakket bort - men den følelsen varer ikke så lenge;)
Ha en fin mandagskveld - klem fra Bente.

En støvel og en sko sa...

Helt enig med de andre her - nydelig krakk og ugle, min favorittfarge også.
Her hos oss har vi julepynt enda, men kun juletre og noe småpynt her og der. Men enig med deg - kjekt å ha noe som kan overta plassen etter julepynten slik at det ikke plutselig blir så nakent. Jeg syr kanskje en ny pute, og så har jeg planer om en ny lampe på kjøkkenet. Vi får se.
Ha en fin dag!
klem

Gunn sa...

Åh, fine, fine krakken.. Også i en sånn nydelig farge og! Enig med deg, denne har stått på ønskelisten min leenge ;)