27. januar 2011

Wilhelmine besøker retrogudinnen


Jeg har en soulmate, en ekte venn, sånn som man bare kan treffe etter 20 år også er vi i gang med samtalen som om det var i går, det er desverre ikke slik at vi treffes så ofte, men da er det desto mer koselig når vi treffes. Wilhelmine har nylig vært på besøk hos en slik vennine, min kjære FI som jeg bare alltid har kjent og alltid skal komme til å kjenne. FI er en kreativ dame, med sans for det estetiske og hun ligger alltid først med nye trender og kule stiler...helt fra vi var små så har hun vært en stor inspirasjonskilde for meg...FI du ruler, takk for et koselig besøk, la det ikke bli lenge til neste gang. 

Hun er en ekte retrogudinne, som også har drevet en egen retrobutikk, hun var forut for sin tid og hadde bare de fineste ting ever, lenge før Wilhelmine visste at de gamle kjelene til mormor i ulike farger skulle bli moderne, solgte FI de skattene i butikken sin...nå 10 år etter har Wilhelmine tatt etter og bare ville ha dødd for en Cathrine Holm langpanne eller bolle...sjekk disse bildene a....



Erik Kold bokser i alle farger og størrelser...kult, kulere, kulest. 


Det er ikke ord for dette, kjøkkenet var en oase for alle CH elskere...jeg ville ha allt jeg...


Retro, retro...retro



Stuebordet var funnet på gjenbruksbutikken...rått;))




Hun samler på slike vaser, det var rett og slett så mange at jeg mistet tellingen, jeg ble nøye forklart at dette var "Fat Lava"...nydelige farger...


FI sin store stolthet...hvem har ikke hatt foreldre som har hatt en slik vase a...



Denne gule kreasjon var så fint til alle fargene



I dag har vi i Wilhelminehuset hatt en skikkelig "skru opp dag", endelig ser det ut til å bli hyller på det såkalte kontoret...mens jeg instruerte brannmannen skrudde han flittig...og jeg skal bare si at denne Wilhelmine ikke er så god å ha med å gjøre når det gjelder slike ting, jeg er bare såååå utålmodig, vil helst ha alt ferdig i går jeg;)) stakkars Wilhelminemannen...han er definitivt tålmodig...takk brannmann.


Hyllemeter på hyllemeter...


Mens brannmannen skrur, så er Wilhelmine og Wilhelminedatter på kjøkkenet, lager pizza og tar webcam bilder i alle varianter...våger meg på et bilde av Wilhelmine, da meg, her på bloggen...skummelt!!


Wilhelminedatter har et hav av energi når det gjelder å lage mat, baker og steker hele kvelden lang...heldige oss her i Wilhelminehuset...


10 kommentarer:

Stine sa...

For noen nydelige ting.. jeg kjente jeg ble kjenpe misunnelig :) Flotte farger!
Klem

Louise sa...

Nå banket jammen hjertet litt fortere. Venninnen din hadde så fantastiske ting!
Takk for at du delte bilder derfra, så gøy med slike herligheter på en ellers kjedelig torsdag:-)

Og så heldige dere har som har en egen "kokke" i huset, hjemmelaget pizza er bare best..

Ha en fin kveld!

gult hus i svingen sa...

sitter med tårer i øynene og beundrerer synes av retroheaven og ikke minst deg, Wilhelmine:) Så trivelige bilder av deg og jenta di:) Ser dere har det trivelig sammen:) Så deilig å ha ett barn som liker matlaging, her i huset baker jenta gjerne, mens gutten lager mat:) Ikke hverdagsmat nei, det må være gourmetmat:)

Kos dere videre i kveld:)

Klem fra Trine:)

Shy sa...

Det var retro-stuff det! Trur faktisk eg har ein slik Erik Kold boks...Eller så var det ein slik eg kasta. ikje ante eg at det var samleobjekt ;)
Og bilde på bloggen er skummelt... ;)

Nina sa...

Nå var du litt modig ;)! Og det er ikke så farlig vet du ;). Jeg synes det er fint å ha et ansikt bak bloggeren - men jeg har jo "sett" deg før jeg da ;).

Send Wilhelminedatteren til meg ;).

Jeg er litt blogglei nå, så det er ikke sikkert jeg kommer til å være den som kommenterer mest for tiden - men jeg er her - og leser alle innleggene dine ;).

Stor klem

Taratei sa...

Oj , her var det masse flott for øyet. Og så kjekt med en flink datter på kjøkkenet da , jeg har ett par av de jeg også :)) ha en fin kveld og snart helg.

Bente sa...

Hei Nina - så koselig å se bilde av deg - og av kokke-datteren:) Våre jenter kan innimellom få ånden over seg - og da kokkeleres det som bare det - men så kan det være laaange pauser)

Du har jo nesten vært i retrohimmelen du - så mye fint å se - så bra med slike vennskap:)

Ha en fin helg i Wilhelminehuset - klem fra Bente.

Duse Pasteller sa...

Kuule retrogreier ja!
Og skjønne bilder av deg og datra!!! Skulle tro dere var søstre, faktisk!;)

Klemmer
Duse Pasteller

Mette sa...

Kule ting, ja. Moren min jobbet i sin tid pa utsalgslokalet for CH sa vi har 'endel' av det for a si det slik ;-)

Koselig bilde av deg og dattra!

ha en fin fredag
klem Mette

mona.z sa...

Først vil jeg si at du har en herlig mengde kokebøkder, så kjekt å bla i dem og finne nye fristende retter. Flink datter, dere er heldige. Min mellomste trollunge er også en flink med mat. Det hender det blir brownies eller andre kaker flere ganger i uken, men da må mor si stopp....får være grenser (min kropp tåler det ikke):
Retrosakene har jeg vokst opp med, ikke helt meg, men eldste trollungen elsker retrosaker.
En veldig flott blogg du har:)