14. januar 2011

Vintertoner

Utenfor Wilhelminehuset har det snødd i hele dag, hvitt overallt hvor du ser, det er så pent ute, kunne det bare holde seg slik, det er så mye bedre enn slaps og regn som ofte pleier å prege vinteren her nede i Østfold. Jeg fikk denne fine telykten til min bursdag før jul, jeg bare elsker dette fine mønsteret. Sjekk nettsiden til Wik og Walsøe, http://www.wik-walsoe.no/.

De lilla soppene får henge fremme, de har konvertert fra adventspynt til vinterpynt, nei forresten helårspynt!
I helgen skal vi lage indisk mat her i huset, da betyr det at brannmannen må x - antall ganger til butikken for å kjøpe krydder og div tilbehør som vi trenger, vi elsker indisk mat og allt tilbehør.
Naan og deilig raita...sterk mat som river litt i halsen på en kald vinterkveld er ikke å forakte.
Kylling i kormasaus. Om retten blir god lover jeg å legge ut oppskriften til uken.



Nydeligste mønster på telykten.


18 kommentarer:

Hildemor sa...

Nydelig telysholder:-).
For noen søte sopper, bare jeg kunne hekle:-).
Kos dere med indisk mat,
god helg
Klem Hilde

gult hus i svingen sa...

indisk frister:) her skal vi ha hjemmelaget tomatsuppe til middag:) Gemalen og jeg skal kose oss med kamskjell i kveld:) Ungdommene skal til venner:)
Soppene er sååå søte, jeg er så glad i min:)Har jo baaaare en jeg, vettu;)

Fredagsklem fra Trine:)

@afjo72 sa...

Det hørtes spennende ut med indisk :o)) Riktig god helg!

Ellen sa...

Hei du der i nabobyen, nå altså!Det er dårlig gjort at det snør hos deg hele dagen, for her har jeg ikke sett så mye som et SNØFNUGG i hele dag!Ikke nok med det, det er jammen meldt tøvær i morgen - og REGN på søndag!Hva gir du meg?Kan du blåse et par snøskyer bortover hit mon tro, sånn at vi får skivær?Jeg vil gå på ski!!
Finfine sopper, de fortjener definitivt å få henge fremme hele året:)Kjempefine!
Ha en flott helg, vi blogges snart!!

Maratonjenta sa...

He, he... Vi er flere som er hektet på Wik og Walsøe ser jeg. Jeg sparer til å få sett med 6 te-mugger og fat nå... Det er nesten så freden brer seg over meg når jeg drikker fra disse skjøre og delikate Alv-koppene...

Fredagsklem fra Maratonjenta!

Mims sa...

Hei kjære med-østfolding :)

Jaaaaa! Legg ut oppskrifter på indisk mat *ELSK*. Skal nemlig på hyttetur med bla Andregasellen om et par uker og har (raus som jeg er) tilbudt meg å ha med indisk mat. Problemet er at jeg ennå ikke har funnet en skikkelig god oppskrift som sitter som den skal...

venter spent på oppskrift nå - du er mitt siste håp og beste kort.

Ha en hærlig helg, kos deg i vinterlandet :)

Skjerstad sa...

Denne telykten har jeg kjøpt en gang til min søster ;) Jeg elsker den , så søt ... Nå skjønner jeg ikke hvorfor jeg ikke kjøpte en til meg selv også . De soppene er helårspynt , og vet du ? jeg tenker på deg hver gang jeg ser sånne , det er Wilhelmine det !!!

Ønsker deg ei flott helg :)Her skal vi feire fjortisen i huset i helga .
Klemmer fra Janne

Solstrålå sa...

Så orginalt med de koslige soppene!
Heldige dere som har vinter!
Her regner det kattunger!!
Grått og trist er det hele døgnet.
men det går mot vår,heldigvis!1
Goe klem fra Sol

emblas-kanel sa...

Hos oss ble det Peppes i dag. Ha ei fin helg.
Klem fra Eva

Re-dizain sa...

finfint:)

Re-dizain sa...

Kolla på tradera:
http://www.tradera.com/2-st-Platbrickor-fran-70-talet-i-gront-ira-Retro--auktion_2024_125893387

Jag tycker också att dessa är underbara och har en hel del burkar, brickor samt coasters:)

NIB sa...

Fin telysholder OG sopper! Helt til å spise opp, hihi! Takk for hyggelig hilsen på flittiglisene.

Solveig

Tøvsjur sa...

Hei på dæi!
Hærlig telysholder og de soppan e jo bare så fine. Den som kunne hekle...*sukk*

Indisk hørtes særdeles godt ut. Fikk lyst på det no:)
Fin dag til dæi

Superkvinnen? sa...

Du er så kreativ! Jeg er jo også nå heldig eier av en sopp, kanskje jeg får hekle meg noen. Satser på at du holder et lite minikurs i en lunchpause :-) God lørdag!

Fru Holt sa...

Wow!! Jeg oppdaget akkurat bloggen din, og LIKER den!! Komer nok til å besøke deg titt og ofte, ja:)
Gleder meg til oppskrift på indisk mat!

PillePalle sa...

Soppene er bare søte!
Klem fra PiPa

Fru Holt sa...

Wow!!For en nydelig blogg du har! Oppdaget deg tilfeldigvis idag, og legger meg til som følger! Kommer nok til å tite innom ofte her, ja:) Gleder meg til oppskrift på indisk mat:)

Den gode feen sa...

Hei hei søte Wilhelmine :) Først og fremst må eg få skryte av dei utruleg fiiiine lilla soppane dine - skjønar godt at dei har skifta kategori til heilårspynt :) Fargekoden til krakken har eg desverre ikkje lengre. Har kasta boksen. Men veit at eg har skrive den i bloggen, så om du orkar google f eks fargekode og Den gode feen, så dukkar den kanskje opp :) Kanskje eg får tid til eit søk sjølv litt seinare. ha ei fortsatt finfin helg :) Diger klem frå Linda