22. januar 2011

Gjenbruksfunn

Det er en stund siden jeg har vært i den lokale gjenbruksbutikken, men forrige helg var jeg og brannmannen en kort tur innom. Jeg jakter jo på hvitveis servise fra Egersund, men det er sjeldent jeg ser dette serviset. Jeg legger ut noen bilder fra gjenbruksfunn som har flyttet inn i Wilhelminehuset den siste tiden.
På planen den nærmeste tiden nå er å gjøre ferdig kontor og arbeidsplassen til Wilhelmine. Hyller og skrivebord er kjøpt inn fra Ikea, det gjelder nå bare å få skrudd det opp. Skal bli fint å få det ferdig og gleder meg til å sette på plass bøker og allt annet som nå bare ligger og flyter inne på det fremtidige arbeidsrommet. Til uken må jeg reise på en byggvare butikk for å finne en plate som jeg kan bruke til å lage moodboard, er det noen som har noe tips på hva slags materiale man skal bruke til en slik oppslagstavle?


Deler av et servise fra Figgjo, "Daisy", 20 kr pr. del...jeg syntes dette mønsteret er så koselig, blir fint å spise frokost av det på verandaen til sommeren. Synd bare at det ikke var skåler til de to koppene...men jeg får jakte videre...det ble med en fløtemugge, sukkerkopp, to skåler og to kopper hjem...


To vinterhvite perler, et fint stettfat og en liten lyslykt.


Jeg trengte en mandelkvern og denne var ikke brukt så det ut som, 25,-kr...


Favorittblad i posten har reddet helgen når det gjelder den ukentlige dose med interiørstoff, dette bladet er alltid så bra...og det er bare så mange fine oppskrifter som jeg ofte tester flittig. Søndagen min skal være en kreativ søndag. Jeg skal til en kjær kollega for å lære meg noen sy teknikker...gleder meg så veldig. Jeg har pakket en kurv med stoffer og symaskin...så får vi håpe jeg klarer å skape en liten Wilhelminekreasjon;)

8 kommentarer:

Nina sa...

Ah - nå har du også blitt en Daisy-dame ;).

Jeg hadde faktisk ikke meldt meg som følger foreløpig jeg - for jeg følger deg jo uansett ;). Men nå har jeg gjort det - formelt ;).

Marit sa...

Daisy er veldig søtt. Perfekt til sommeren ja :)

Eple sa...

Jeg elsker Daisy-servise- og synes du har vært veldig heldig med fangsten din!! Fløtemuggen var suuperfin!

Stettfatet var også veldig fint :-)

Ha en fortsatt fin helg!

gult hus i svingen sa...

så fine ting du har funnet:) Gratulerer med flere kupp:) Liker opalinglasstingene og mandelkverna rååågodt:)
Du har jammen mange prosjekt på gang, blir spennende å se:)

Klem fra Trine:)

Pia sa...

Daisy-serviset er søtt!
Ha en fin søndagskveld!

Kaspara sa...

Heisan Wilhelmine
Det stettefatet og lyslykten var så lekkert! For meg ser det ut som det er opalglass.
Takk for tapettips. Tror jeg ser for meg tapeten du nevner; den er veldig fin, selv om jeg tror vi havner med en av de jeg har i hus. Har jo lagt noe til side som jeg ikke har lagt ut for salg.
Fint at hjertene er kommet vel fram!
Ha en strålende ny uke!
Klem fra Kaspara

Maria sa...

Så många fina fynd! Speciellt kopparna med blommor!

Marianne sa...

fantastiske daisy funn! det er et fantastisk sett!
kjekt å titte innom deg også. mange fantastiske funn og inspirerende innlegg.
ha en herlig dag!