19. januar 2011

Marimekko hos Wilhelmine

Her om dagen ble jeg inspirert av Kaspara sin blogg når jeg så de vakre Marimekko bildene, jeg elsker nemlig også dette designet. Så jeg "hermer" litt i dette blogginnlegget, håper det går bra Kasparamor;))
Men det er viktig at det ikke" tar av" med Marimekko overallt i huset, små ting med Marimekko blandet med annet interiør syntes jeg blir det beste. Jeg tok meg en rundtur i Wilhelminehuset for å se hva jeg hadde av Marimekko, det er noen virkelig fargevitaminpiller dette designet, blir glad når jeg ser fargene, brannmannen klør seg i hodet og skjønner ikke helt dette. Jeg har jo planer om å trekke om den stolen jeg for en tid tilbake kjøpte med dette stoffet...men det kommer, det kommer...stolen er nå i allefall snart ferdig malt...


Rød Marimekko boks med te og røde servietter.



Et nytt rosa sjal er på vei ut av Wilhelminehuset og brune Marimekkoservietter fant jeg i en boks fullt av med servietter på kjøkkenet, jeg har bare dilla på servietter...får liksom ikke for mange...


Blått fat og saftmugge i samme farge. Hvis jeg skulle ønske meg en Marimekko skatt til så måtte det være et stort firkantet fat, helst i brunt, det skulle stå bak oppvaskbenken og pynte opp når jeg vasker opp.


10 kommentarer:

Barbros lille atelier sa...

Ja, Unikkoblomstene er kjempefine! Det er litt marimekkotekstiler rundt omkring i huset her og:-) Et friskt og fargerikt innslag!

Ha en fin kveld!

Klem

Kaspara sa...

Heisan Wilhelmine
Det går alldeles utmerket at du får ideer og skriver om Marimekko,he,he.
Gøy å se hva andre besitter av godeste Marimekko. Fine ting du har og du har også vært så allsidig at du har klart å velge ulike farger. Jeg har holdt fast og hektet meg på den rødrosa varianten.
Ha en fin kveld!
Klem fra Kaspara

Frøken Paris sa...

Jeg digger Marimekko og Marimekko-butikken i Helsinki var bare himmelen! Jeg önsker meg dusjforhenget...
Ha en fin kveld
Smil fra meg

Siri sa...

Jeg har Marimekko brett med blå blomster og slike glass og også tallerkner for tur- og hage bruk.
Ville gjerne hatt noe rødt, egentlig vil jeg ha en rød kjole medslike blomster...!

Tøvsjur sa...

Hei på dæi!
E også glad i marimekko sine ting. Æi har en del glass, slåer og et serveringsfat med de røde blomstran på. Glede mæi til sommeren kommer og vi kan servere boller og saft ute på plattingen med detta servise.
Veldig fine ting d vise fram her. Likte at du hadde ting i forskjellige farger også:)
Klem fra mæi

FruHellstrøm sa...

Kjempe nydelige farger som man bare må bli glad av å se :)

Kan jeg komme med et lite tips? :)
Du burde flytte * Følger * boksen din litt lenger opp på siden :)
Trodde et øyeblikk du ikke hadde en, men den lå jo helt nederst :)

Ha en nydelig kveld :)
Klem Tina

Nina sa...

Og jeg har en bunke med røde servietter - som jeg fikk av deg, gjorde jeg ikke ;)? (Teflonbelagt hukommelse - følger med slike som har revnet superkvinnedrakt -sukk.)

Det blå fatet ditt i forrige innlegg - såååå fint. Kommer ikke over det ;). Finner jeg noe, skal jeg kjøpe med til deg. Klem

giraffmamma sa...

? Går det an å ha for mye Marimekko? Hmmm, nei :) Jeg elsker Marimekko! Ja, virkelig! Men Bergen elsker ikke Marimekko for den butikken ble lagt ned i fjor :( Det gikk ikke så bra i Bergen, de bergenserne altså! Men ser at et hus fullt opp av Unikko mønstrede saker kan bli mye, men Marimekko har så mye mer. Sukk, veldig fine serviser og....Og klær....Og sengetøy.... Og vesker...Og her kunne jeg fortsette leeeeeeeeeenge ;) Ha en fin kveld, jeg har unger med omganssjuke....

gult hus i svingen sa...

har noen bokser, brikker og grytekluter jeg:) I rødt ja:) Er enig med deg, det pynter opp blant de andre tingene:)
Stolen er vel fin med stoffet sitt vel?
Torsdagsklem fra Trine:)

Mims sa...

Hei go' jenta :)

Så deilige bilder! Marimekko er tidløst og skikkelig kult. Litt av en samling du har der.

Du, Østfold-bloggetreff?? I'm in :)

klempåklem :)