10. januar 2011

Alessi og stilforvirring

Hei alle kjære blogglesere, først vil jeg si takk for all respons på min Giveaway, så morsomt.
Velkommen til alle nye følgere også, det gir virkelig inspirasjon til å blogge videre.
Det er så mange kreative og flinke bloggere her ute i Blogglandia, det er så mye inspirasjon og hente.
Men Wilhelmine er noen ganger veldig så stilforvirret, er det et ord forresten...?
Jeg sliter liksom med å finne frem til den rette stilen her i Wilhelminehjemmet, det er nok et gjennomgangstema...men når man er en voksen dame som ønsker å bli "posh" og lager kake til kaffen når man har midagsgjester, ja da er et på tide at man også får satt stilen sin på plass.
Problemet er jo bare at jeg liker allt. Den ene dagen vil jeg være en ekte retrodame, for så neste dag å skulle ønske meg å bo inne i Bolina butikken. En periode trudde jeg at jeg var minimalistisk og at dette var en åpenbaring som kom til meg, allt gammelt bonderomantikk utstyr og møbler ble satt bort, for nå var det hvite flater og maks to tre pynteting skulle stå fremme, men det varte ikke lenge...man var jo nesten bare rot selv når man oppholt seg i stuen...nei, de gamle skapene ble tatt frem igjen...og da var det en form for bohem tanke som  dukket opp i hodet til Wilhelmine, hvis vi bare fikk noen kelimtepper og store indiske puter...
ja, da skulle allt bli bra...roen skulle liksom komme...men gjorde den det? Nei da!!!
Det er liksom som en evig jakt på det som er koselig, hjemmekoselig stil med "class", fint og annerledes...hm...kanskje jeg rett og slett bare må gi opp, erkjenne at Wilhelminehuset er en salig blanding av det hele, retrostoff og Alessi omhverandre. 
Brannmannen har også begynt å spørre hele tiden når han skal rydde ting på plass eller ta frem ting etc:
"Er dette design liksom eller?" ...han er jo villig til å lære, så nå kan han to ting, det ene er Georg Jensen adventstaken vår og det andre er Stelton kaffekannen...selv om han innimellom blander navnene litt, så har han i allefall to designere "innabords". Alessi var en tid en av mine store lidenskaper, en rekke små Alessi`ere flyttet inn sammen med allt det andre i Wilhelmines multistilkollektiv.


13 kommentarer:

Pia sa...

Stilforvirra må være et ord, ja;) Jeg har skjønt såpass etter å ha lest en del interiørblogger, at det faktisk er en stil det der når man blander alt mulig. En personlig stil. Og det er det beste!

Furuheim sa...

kjenner meg igjen i å bytte stil:)
Har også prøvd meg fram en del. Men det er jo fint å kunne blande og mikse litt:)Har et par av alessi tingene jeg også:)

gult hus i svingen sa...

som om jeg skulle ha skrevet det selv, Wilhelmine:) Kjenner meg som Pippi Langstrømpe jeg nå, huset er fullt av ting, design, antikviteter, retro, hvitt:) Liker Alessi, ja generelt kjøkkendesignting:)
Har også vært innom minimalismen, men idag har jeg følt at tingene mine har kveletak på meg:) Det går over, liker egentlig å ha ett virvar av farger og stiler:)

Mandagsklem fra Trine:)

Supersnuppa sa...

Ja, stilforvirret kan være ok. De fineste husene er de som er et hjem. Her bor det noen, og det er personlig.

Dessuten må en huske på at en familie rommer flere familiemedlemmer. Jeg ser på mange interiørblogger og tenker at slik ville jeg kanskje hatt det dersom jeg ikke var gift med en lortete brannmann, dersom jeg ikke hadde en aktiv unge og nr 2 på vei, og dersom jeg ikke hadde en overivrig fuglehund.

Et hjem har sjel, og der er det rom for stilforvirring:-)

Hildemor sa...

Jeg er helt enig med deg, veldig vanskelig å finne en stil når en liker så mye:-), det er vel personlig stil det:-).
Digger også alessi, har en hel samling:-).
Klem Hilde.

Bente sa...

Hei - kjenner meg så godt igjen - litt av hvert - ikke flink til å rendyrke noe som helst - det eneste som er felles er at jeg må like det - tror denne "vinglestilen" kan kalles eklekisk:)

Klem fra Bente.

susan`s side sa...

Ville bare si at vi var og spiste på madklubben i København, nydelig mat:-)

Spire sa...

Hehe. Kjenner meg veldig igjen i denne stilforvirringen selv! :) Det er jo så mye fint og veeldig vanskelig å velge en stil - for det betyr jo at man må(bør) velge bort noe annet.. Hm.. blir nok alltid en salig blanding av retro, chabby chiq, moderne og alt som måtte falle i smak her i Spirehjemmet.. Koselig blogg, ramlet tilfeldigvis innom..
Hilsen fra LenaE

Siri sa...

Vet du hva? Hvis det du har fremme er det du synes er fint - enten det er det ene eller det andre - så ER det fint. Da er det DIN stil.
Jeg er nok litt der at om jeg tar frem det så må det bort - men stort sett så går det veldig bra.
Personlighet og god smak blir aldri feil.

Ellen sa...

He he he, det er lett å bli stilforvirret.Heldigvis er det ikke noe stil-politi som kommer og arresterer deg for sånt, ja med mindre du inviterer Homsepatruljen hjem da.Jeg har nok ingen egen 'stil' jeg heller, jeg liker rett og slett for mange forskjellige ting!Dessuten er jo begrepet 'stil' relativt, som Siri over her påpeker:)
Takk for at jeg har din stemme i konkurransen, det var jo hyggelig!!Og FOR et drittvær om dagen ja, nå ønsker jeg meg enten bare gater eller skikkelig vinter!Skulle nok gjerne ha sittet på en Køben-cafe med en cafe latte i henda akkurat nå ja:)Det er nok dessverre typisk Østfoldvinter dette her, det ærnte no å gjøre med.Men vi henger ikke med hue for det, hånei!
Ha en strålende kveld, klem herfra!!

ReVinyl sa...

Jeg synes du har funnet din stil jeg! ;) Sammensatt og liker mye forskjellig. Da blir jo det liksom deg da. Kjenner igjen problemet med stilskifte. Det er jo litt sånn med humøret og hvilke klær man velger å ta på seg. Er jeg sliten en dag, så liker jeg å se glade farger i interiøret mitt. De piffer meg litt opp ;)

Tevanga sa...

Jeg skulle gjerne hatt gammeldagse hvite panelvegger, og gamle fine møbler malt i herlige farger. Dette skulle ha vært akkompagnert av stilige loppefunn og fine lamper. Men så elsker jeg teak... Og egentlig alt annet fra 60 og 70-tallet. Og brunt, og gul... Ja, det skal ikke være lett. Jeg tror at det ikke er så farlig, bare interiøret er personlig.

Kos deg med Alessi, Georg Jensen og loppefunnene. I skjønn forening :-)

Klem

Kristin Kreativius sa...

Tusen takk for superhyggelig hilsen inne hos meg:) Lenge leve salig blanding sier nå jeg:) Og jeg synes nå Wilhelminestilen er ganske så stilig jeg da:)

god kveld!