20. januar 2011

Sjokoladefondue, Fabian`s favoritt dessert!

Fabian sin favoritt dessert er Sjokoladefondue. Da er det virkelig fest i Wilhelminehuset, ofte når han og jeg er hjemme alene så kommer denne delikatessen på bordet, da koser vi oss veeeeeldig skal dere vite!
Når jentene mine bodde i USA så var de ofte på MAX BRENNER, en oase for alle sjokolade elskere. Sjekk nettsiden deres om dere ikke har hørt om dette før. Jeg var så heldig å få to små sjokoladefondue sett av den eldste Wilhelminedatter når hun kom hjem, de blir flittig brukt. Denne gangen hadde vi bare jordbær når vi laget fonduen, men vi pleier å ha banan skjært opp i biter, annanas og Marshmallows...dette er yummi både for store og små. På lørdag som var så var det Fabian og den mellomste Wilhelminedatter som koste seg med dette etter indisk mat...vi voksne var allt for proppa av korma og Naan.  Jeg pleier å smelte en plate kokesjokolade sammen med litt fløte i mikro ovnen, det helles så over i fondue settet, når det er fest så har vi en med lys sjokolade og en med mørk sjokolade, en skål med hakkede nøtter og en med kokosmasse som vi kan dyppe frukten i etter at den er dyppet i sjokolade. Man får også kjøpt små fondue sett her i Norge, Summerbird har noen fine sett. Har sett de i butikker på Sandvika storsenter og i Oslo sentrum. Dette er også perfekt for en vennine kveld!


13 kommentarer:

Fiolkransen sa...

nam nam! det så kjempegodt ut:)

Karoline sa...

mmmm:)) det der så veldig veldig godt ut JA! *smiler*

Klem KAROLINEMOR!

Skjerstad sa...

Ja no snakke vi Wilhelmine ;) Æ e heilt vill ætte sjokolade, ( desværre he he ) Hæli !

Kos dæ i kvell :)
Klæmma fra Janne

Li/Småtingene sa...

Nam! Dette var veeeldig fristende!
Tenker dere hadde en kosestund!

:-)

En støvel og en sko sa...

Mmm dette så godt ut, og takk for tips ang fonduesett. Det må sjekkes.
Fin kveld til deg.
Klem

En støvel og en sko sa...

Mmmm, dette så godt ut, og takk for tips ang fonduesett. Det må sjekkes!
Fin kveld til deg.
Klem

Bente sa...

Mmmm - gjett om det er en favoritt her i dette sjokoladegale huset også - vi har også et lite sjokoladefonduesett og det er i bruk, ja:) takk for tips til "etterdypping" i kokos og nøtter - skal prøve ut det neste gang:)

Ha en fin kveld, Nina - klem fra Bente.

Petra / Popetotrora sa...

Hjälp, vad gott det där såg ut!! Vi har en chokladfonue hemma också. Man kanske ska ta och plocka fram den... :-)

designhund sa...

hei!
dette har vi hver nyttårsaften,
alle barna er helt ville,
alle andre kaker og is er overflødig!
klem fra Tone

Unknown sa...

Mmmmmm, nå fekk eg lyst på sjokolade ja... ;o)

Eg tenkte faktisk på deg i Stavanger ja, for eg sku jo lage et kafeinnlegg til ære for deg må veta ;o) Plutselig var imidlertid helga øve, pussig det der :o)

Ein harlige by da, vel verdt et besøk. Gamlebyen e kjent for at alle husene e kvite og det e kjempekoselig å gå i dei brobelagte gatene med mange butikker :o)

Hvis eg finne nåken gode veskeDIYs så ska eg dela ;o)

Snart helg og det ska bli godt kjenne eg! Kreativiteten og fantasien e på høygir for tida, og det e harligt. Satse på å få litt tid i helga te å setta ideane ut i livet.

Skikkelig god helg te deg og dine

Hildemor sa...

For en sjokoladeelsker såg jo dette bare fantastisk ut, tror dette kan bli kjempe som dessert i neste forening:-).
Klem Hilde

gult hus i svingen sa...

herlig dessert for søtmunner:) Hadde vært noe for jenta vår og mannen i huset. Tror de tenker sjokolade 24/7 jeg altså:) Må vel overraske dem med sjokoladefondue ei helg:)

Fredagsklem fra Trine:)

Mette sa...

Veldig 'farlig' informasjon...

;-)